Next Level Learning
Hogeschool van Amsterdam

Nog geen stelling beoordeeld

1 Stelling beoordeeld

2 Stellingen beoordeeld

Jouw aandachtspunten

Je ziet hier de stellingen die zijn beantwoord in de quality scan met ‘ik wil hier aandacht aan besteden’.

Via de quality scan beoordeel je de stellingen waaruit aandachtspunten voor jou naar voren komen.

Activerend werkvormen

Ik zet activerende werkvormen in in mijn onderwijs, zoals groepsopdrachten, discussies en rollenspellen, om studenten te stimuleren actief deel te nemen en zelf na te denken

Activerend structuur Students choice

Ik heb met ons docententeam afgesproken hoe we elke course inrichten om ervoor te zorgen dat het voor de studenten eenduidig overkomt.

Leergemeenschap verbinding

Ik maak voor elke groep tijd vrij voor het creëren van een gemeenschapsgevoel en het opbouwen van een verstandhouding met mij en onderling.

Zelfregie Peer feedback

Ik begeleid mijn studenten bij het beoordelen van elkaars producten.

Ontwikkelingsgericht Autisme Toegankelijkheid Students choice

Ik beschrijf mijn verwachtingen, binnen een consistente en heldere structuur

Leergemeenschap Samenwerken

Ik geef samenwerkings-opdrachten, waarbij de studenten elkaar nodig hebben om tot een resultaat te komen.

Beroepsauthentiek papierloos

Ik beperk het gebruik van papieren lesmateriaal in mijn onderwijs en laat studenten hun producten digitaal te inleveren.

Activerend doel

Bij elk topic beschrijf ik in de description wat de studenten ermee moeten doen. Dit is in lijn met, en werkt toe naar, het doel van de course.

Zelfregie Students choice

Ik laat mijn studenten zichzelf beoordelen met peer feedback, rubrics, quizzes en via Interactieve onderwijsmaterialen.

Ontwikkelingsgericht Toegankelijkheid Students choice

Ik bied naast de verplichte bronnen dezelfde inhoud ook op een andere manier gepresenteerd aan, zoals video/audio of afbeeldingen.

Leergemeenschap interactie interactie met leerstof

Ik stimuleer interactie met de lesstof en activeer de studenten met quizzes en discussie

Ontwikkelingsgericht evalueren verbetercyclus

Ik vraag studenten wat ik kan verbeteren aan mijn onderwijs

Leergemeenschap activiteiten inchecken verbinding

Ik zet leeractiviteiten, en geschikte tools, bewust ook in om te werken aan sociale verbondenheid.

Beroepsauthentiek e-learning flexibilisering herontwerp mooc

Ik richt mijn course zodanig in, dat de student geen lessen hoeft te volgen, en op elk moment kan beginnen met het vak.

Activerend filtering groepen groups restricties section Quick win

Voor klasgroepen gebruiken we Sections. Voor indeling binnen mijn klasgroep gebruik ik Groups t.b.v. samen werken, samen inleveren en gerichte communicatie.

Ontwikkelingsgericht diversiteit inclusie insluiting

In de lesmaterialen en mijn mondelinge instructies let ik erop dat verschillen in de achtergronden met respect worden benaderd en dat iedereen zich thuis voelt.

Activerend auteursrecht bronnen literatuur

Ik heb een overzichtspagina gemaakt met verwijzingen naar gebruikte/bruikbare boeken, artikelen, clips, etc.

Activerend antwoorden faq forum vragen Quick win

Ik creëer de mogelijkheid tot het stellen van vragen, en ik publiceer de antwoorden die voor alle studenten relevant zijn.

Leergemeenschap interactie Samenwerken

Ik geef de studenten heldere richtlijnen en vertel mijn verwachtingen over de groepsopdrachten en groepsactiviteiten in mijn course.

Beroepsauthentiek CC Creative Commons licentie OER Quick win

Waar mogelijk hergebruik ik onderwijsmateriaal van anderen dat vrij te gebruiken is (open educational resources)

Beroepsauthentiek Creative Commons licentie

Als ik zelf onderwijsmaterialen (bv kennisclips) maak, mogen anderen dat ook gebruiken.

Beroepsauthentiek auto blended herontwerp kilometers reizen trein

Ik gebruik 'fysieke' lessen echt wanneer ze het waard zijn voor de studenten om samen te komen en de reis ervoor te maken.

Beroepsauthentiek embedden kopieren versiebeheer

Ik link zoveel mogelijk naar onderwijsmaterialen, en probeer te voorkomen dat er veel kopieen gemaakt worden.

Ontwikkelingsgericht diversiteit gender racisme stereotype Quick win

Er wordt binnen het vak naar de achtergrond en behoeften van de studenten gekeken. Speciale aandacht gaat hierin uit naar sociale inclusie en identiteit binnen de online omgeving.

Ontwikkelingsgericht Toegankelijkheid video

Bij zelfgemaakte kennisclips stel ik ook de uitgeschreven tekst (het transcript) beschikbaar.

Ontwikkelingsgericht sjabloon structuur Toegankelijkheid

Ik geef lesinformatie, huiswerk, opdrachten, en beknopte informatie weer op een Brightspace-webpagina met het HvA-basissjabloon.

Ontwikkelingsgericht Slechtzienden Toegankelijkheid Quick win

Als ik een plaatje of foto plaats, beschrijf ik ook in de alternatieve tekst wat er te zien is.

Ontwikkelingsgericht Teacher feedback Toegankelijkheid

In mijn feedback verwijs ik concreet naar het werk van de student en formuleer ik begrijpelijk met inline tekst, audio en/of video.

Zelfregie Quick win

Ik verwerk mogelijkheden tot feedback in studiemateriaal en activiteiten. Met de respons op deze activiteiten schatten studenten hun eigen niveau in en krijg ik een beeld van hen.

Zelfregie feedback Teacher feedback

Ik geef studenten doorlopend feedback. Hierbij leg ik een relatie tussen wat ze maken/doen en de leerdoelen.

Zelfregie Students choice

Wanneer ik studenten toets en beoordeel, zowel formatief als summatief, doe ik dat volgens de afspraken die we als opleidingsteam gemaakt hebben.

Zelfregie

Als ik studenten een opdracht geef, omschrijf ik duidelijk wat ik wanneer van hen verwacht en hoe ik het ga beoordelen.

Zelfregie eigenaarschap portfolio studentsturing

Ik heb het onderwijs zo opgezet dat de student eigenaarschap neemt over zijn/haar leerproces

Leergemeenschap feedback rubrics

Ik zorg dat studenten geregeld terugkoppeling krijgen op hun leerproducten, leerproces en competentieontwikkeling.

Leergemeenschap feedbackfruits Peer feedback Students choice

Ik geef opdrachten waarbij studenten samen bezig zijn met de lesinhoud, waarbij ze elkaars denkprocessen leren kennen.

Leergemeenschap doel leerdoelen

Bij het opgeven van een opdracht geef ik de relatie met de leerdoelen van het vak aan.

Activerend

Als een opdracht of actieve deelname (volgens OER) onderdeel uitmaakt van de toetsing, heb ik vroegtijdig en duidelijk aangeven wanneer en op welke wijze de studenten hieraan kunnen voldoen.

Activerend Students choice

Ik gebruik de webpagina’s met het HvA Basic sjabloon voor informatie over organisatie, leerdoelen, instructies etc.

Activerend Quick win

Ik ben duidelijk in welke leeractiviteiten de studenten moeten uitvoeren. Deze activiteiten neem ik op in de contentstructuur van de course, al dan niet voorzien van ingestelde deadlines.

Activerend doelen

In de course verwijs ik voor leerdoelen en toetsing naar OER en studiegids. Ook besteed ik aandacht aan leeractiviteiten en inbedding in het programma.

Activerend Betekenisvolle titels structuur Students choice

Ik maak duidelijke kopjes, titels en beschrijvingen als ik mijn course inricht. Ik zorg dat de student begrijpt waarover het gaat en wat de student moet doen.

Deel dit materiaal via de mail

Ontdek jouw aandachtspunten

Beoordeel de eerste 10 stellingen met de quality scan.

Start de quality scan

Klaar om meer stellingen te beoordelen?

Ga verder met de volgende stellingen en ontdek meer aandachtspunten.

Ga verder met de kwaliteitscan

De beoordeelde stellingen nog een keer inzien?

Bekijk alle stellingen nogmaals in de quality scan.

Bekijk de kwaliteitscan

Deze website gebruikt cookies.

Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om voorkeuren op te slaan. Je kunt meer lezen over het gebruik van deze cookies op deze pagina. Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven op onze cookie verklaring.