Als ik studenten een opdracht geef, omschrijf ik duidelijk wat ik wanneer van hen verwacht en hoe ik het ga beoordelen.
Je leest zelf nog eens de studiegids (met name de leerdoelen en toetsing) er op na, en de modulehandleiding. Volgens de principes van Constructive alignment is de toetsing er voor bedoeld om te zien of de student aan de leerdoelen voldoet, en zijn alle leeractiviteiten ervoor bedoeld om de studenten hierop voor te bereiden.
In Brightspace
Hoe helpt Brightspace mij in de basisvoorzieningen van een opdracht?
Instructies
Vul de Instructies in bij het aanmaken van een opdracht of verwijs hier naar een locatie waar de instructies te vinden zijn.
Grading and Evaluation
Voeg een ‘Grade Item’ toe aan de opdracht. Dit zorgt ervoor dat de student het (voorlopige) resultaat in een cijferlijst in Brightspace krijgt te zien. Docenten kunnen deze resultaten vervolgens exporteren en in SIS plaatsen. Dat scheelt administratie!
Onder deze instellingen kan je ook een rubric toevoegen. Standaard krijgen studenten deze rubric te zien bij de instructies van de opdracht. Zo weten studenten waar ze op beoordeeld worden. Als dit onwenselijk is (wanneer je een rubric gebruikt als antwoordmodel, bijvoorbeeld), kan je een rubric ook onzichtbaar maken bij de instellingen van de rubric.
Data en restricties
Vul in ieder geval een Due date in. Dit zorgt ervoor dat de opdracht in de Brightspace-agenda van de student komt te staan. Daarnaast worden verlate inzendingen inzichtelijker.
Overige data, zoals start- en end date zijn in veel gevallen onwenselijk, aangezien studenten voor en na deze data ook geen toegang krijgen tot instructies etc.
Gebruik ‘Release Conditions’ om jouw opdrachten te richten aan specifieke groepen studenten, zodat de inhoud relevant blijft voor alle studenten.
Externe links
Verwijzingen naar interessante bronnen
HvA Score-website