Ik ben duidelijk in welke leeractiviteiten de studenten moeten uitvoeren. Deze activiteiten neem ik op in de contentstructuur van de course, al dan niet voorzien van ingestelde deadlines.
Met ‘Add Existing activities’ kun je digitale leeractiviteiten, zoals opdrachten of interactief studiemateriaal toevoegen in de content. Hiermee plaats je het ook in context en geef je impliciet aan bij welk thema of fase het hoort.
Zorg er bij je (digitale) leeractiviteiten voor dat studenten weten:
- …wat er van ze verwacht wordt;
- …waar ze terecht kunnen met vragen;
- …hoe en door wie ze feedback/feedforward kunnen verwachten.
Door je digitale leeractiviteiten in Brightspace op te nemen in je inhoudelijke structuur (Content) kun je de bovenstaande punten beschrijven in de Description. Stel eventueel ook due-date (deadline) in.
Activiteit in context plaatsen
Content, beschrijving en verwachtingen
Activiteit aan content toevoegen
- Je hebt eerder al activiteiten aangemaakt. Denk aan een quiz, een survey, een assignment, etc
- Ga via de menustructuur van je course (linker navigatiepaneel) naar de plek waar je een al bestaande activiteit wilt invoeren
- Klik in het middenscherm op ‘existing activity’ en selecteer de soort activiteit waar het om gaat. Kies vervolgens de specifieke activiteit die je hier wilt plaatsen
Activiteit voorzien van beschrijving en datum
Bied extra structuur en duidelijkheid door een beschrijving en een due-date bij je leeractiviteiten te plaatsen.
Let op dat je geen start- of enddate gebruikt, aangezien dit ervoor zorgt dat de hele activiteit, inclusief instructies, ontoegankelijk wordt.
Activiteit voorzien van beoordelingscriteria
Maak je verwachtingen en (holistische) beoordelingscriteria inzichtelijk door gebruik te maken van een rubric. Kies een Brightspace-rubric voor Assignments of Discussions, of ontwikkel een rubric in Feedbackfruits als je deze bij een digitale ‘Peer Feedback’-activiteit wilt inzetten.
Zelfs leeractiviteiten in de klas kunnen met een Brightspace-rubric worden verduidelijkt, aangezien je ook ‘Observed-in-person’– Assignments kunt aanmaken en hier een rubric aan kunt hangen.
Daarnaast kun je de rubrics altijd kopiëren naar een volgend vak.
Externe links
zoals digitaalonderwijs
via digitaalonderwijs.mijnhva....
Engelstalige site van D2L